سفارش تبلیغ
تبلیغات در پارسی بلاگ
دانا نادان را می شناسد؛ چون قبلاً نادان بوده است؛ ولی نادان دانا را نمی شناسد؛ چون قبلاً دانا نبوده است . [امام علی علیه السلام]

مسلمان نوشته ها


امروز در نمازخانه محل کارمان روی دیوار بالایی یک حدیث عجیب از امام علی ع دیدم: نوشته بود: نهج البلاغه:

گاهی حکمت در قلب منافق است. اما بی تابی می کند تا بیرون بیاید و در کنار همدمانش در سینه مومن آرام گیرد.

به نظر شما این حدیث یعنی چه؟ همین طوری فقط برام سوال شده بود...پرسش که عیب نیست!! اصن آقا بدونم و بمیرم بهتره یا ندونم و بمیرم؟!!!!

 



::: دوشنبه 95/6/15::: ساعت 10:37 عصر


آیا ما واقعا خدا را می پرستیم؟ همیشه برایم سوال بود که این نمازی که ما می خوانیم به چه دردمان می خورد؟ این خم و راست شدن های هر روزه و تکراری چه فایده ای دارد؟ وقتی از بعضی از روحانیون این رو سوال کردم: گفتند که این یک پله ترقی است. یعنی تکرار نیست. هر وقت که شما نمازی جدید می خوانید یک پله شما را به سمت خدا صعود می دهد و بالا می برد.
اما انصافا و خداییش هر چه نگاه می کردم به نمازهایم، یک پله که هیچ، حتی یک اپسیلون هم من را بالاتر نمی برد و به هیچ چیز نزدیک نمی کرد. جز یک تکرار ملال آور و بیهوده و خسته کننده چیزی نبود.
بعد از امتحان کلی از راه های مختلف آخر سر به این نتیجه رسیدم که باید خدا را واقعا پرستید. ما باید خدا را واقعا بپرستیم و پرستش هم یعنی تقدیس. دقیقا شبیه افرادی که در دربار پادشاهان بزرگ تعظیم می کنند و احترام می کنند، مثل مراجعه کننده ها، نوکرها، وزرا و همه افراد. ما باید دقیقا خدا را همان طور بپرستیم و بندگی کنیم.
وقتی به نماز می ایستیم واقعا روبروی خداوند مالک آسمانها و زمین و خالق آنها و خالق خود مان را ببینیم. وقتی الله اکبر می گوییم ما وارد درگاه و بارگاه شاه جهان شده ایم. در آنجا همه اذکارمان دارای مخاطب باشد. یعنی واقعا خداوند را در ذکرهایمان مخاطب قرار دهیم نه اینکه بدون مخاطب و در هوا ذکر بگوییم. ما خدارا مخاطب قرار می دهیم. وقتی رکوع می رویم و ذکر رکوع را می گوییم واقعا به خدا می گوییم من خدای خودم را تسبیح می کنم. مثل همان چیزی که برای پادشاهان می گویند. می گویند پاینده باد پادشاه این مملکت! وقتی به سجده می رویم واقعا خداوند مالک و خالق خود را سجده کنیم. برایش سجده کنیم. و با ذلت بگوییم منزه است پروردگار من و من او را ستایش می کنم. تقدیس می کنم.
وقتی هم که سلام می دهیم، داریم از درگاه خداوند خداحافظی میکنیم و در واقع والسلام قضیه است. در سلام، واقعا مخاطب ما پیامبر و فرشتگان و بندگان صالح باشد.
نماز را با نیت پرستیدن خدا یک بار امتحان کنید. می بینید که فرق می کند. چون این بار فقط از سر رفع تکلیف و انجام تکلیف شرعی نماز نخوانده ایم. این بار چندرکعت خدا را پرستیده ایم و بندگی کرده ایم. مثل این که از درگاه خدای بزرگ یک چیزی می خواهیم که آمده ایم تضرع کنیم. اما نه. ما آمده ایم خود این موجود بزرگ را بپرستیم. آمده ایم تقدیس کنیم. حس درونی پرستش خود را تقویت کنیم. ما واقعا باید بپرستیم و حمد و ثنای او و تعریف او را بگوییم. ما واقعا باید در درگاه خداوند تملق کنیم. اما این تملق تماما راست و صحیح است و مثل تملق در درگاه پادشاهان دروغ و چاپلوسی نیست. باید ذکر خوبی های خداوند و پادشاه جهان را بگوییم و سپس از او چیزی بخواهیم.
یک بار اگر بتوانید این گونه نماز بخوانید ببینید چه حسی دارد؟ می خواهم خدا را بپرستم قربتا الی الله!!
جالب است........نه؟!!

http://hw8.asset.lenzor.com/lp/11974260-8706-l.jpg



::: دوشنبه 95/6/15::: ساعت 10:19 عصر


یک سوالی برام ایجاد شده بود که سعی کردم در اینترنت جوابش رو در بیارم که جز به جوابای مسخره نرسیدم.

سوالم این بود: چرا اروپایی ها و آمریکایی ها لباس های زن هاشون کمتر از لباس های مرداشونه؟ یعنی چرا زن هاشون همیشه لخت ترند؟ کمتر لباس پوشیدن؟ چرا در فرهنگ اونا زن باید برهنه تر باشه ولی مرد باید پوشیده تر؟

فهمیدم اونا توی فرهنگی که خودشون درست کردن، یک چیزی دارن به نام آشکار سازی. یا revealing که به معنی نمایش قسمت های بیشتر بدن توسط یک زن هست. اونها به شدت روی این امر تبلیغ می کنن که زن هر چه کمتر لباس بپوشه بهتره!! و این امر او را خیلی جذاب تر و بهتر می کنه. من الان یک تکه از یک نوشته اونها رو ترجمه می کنم ببینید و تعجب کنید:

  • The fact that much of modern-day clothing contains chemical residuals from dry cleaners and laundry detergents that, combined with human sweat, find their way into the skin and contribute to various life-shortening cancers.
  •  

     

  • Women with fewer clothes attract more men and therefore are more likely to get married. Married people live longer and healthier lives.
  •  

     

  • The fewer clothes women wear, the more their bodies are exposed to nature’s elements, which are life-enhancing.
  •  

     

  • Women wearing fewer clothes tend to be more independent, intelligent, free-thinkers who invariably take better care of themselves in all other aspects of their lives.
  •  

     

  • The frequency and quality of sexual activity tends to be greater for women wearing fewer clothes — and sex has been proven to be a life-enhancer

این نوشته می خاد توجیه کنه که چرا زن باید لخت تر باشه؟ نوشته که: 1- بیشتر لباس ها با مواد و رنگ های شیمیایی ساخته می شن و لذا مواد مضر در آنها به کار رفته لذا باید کمتر پوشید! (خب احمق جان. اگه این طوریه که مرد ها هم نباید بپوشن چون براشون مضره. این هم شد توجیه؟! مثل اینکه بگیم: چون غذاها حاوی مواد شیمیایی هستن پس هیچ غذایی کلا نخوریم)

2- زنی که کمتر لباس پوشیده مردهای بیشتری رو جذب می کنه لذا زودتر ازدواج می کنه. آدم ازدواج کرده هم بیشتر عمر می کنه (یعنی جک سال هست ها. خب بی شعور...زن لخت رو همه برای رابطه جنسی موقتی می خان نه ازدواج. پس این زن بیشتر در معرض فحشا قرار می گیره. مگر اینکه بگی فحشا عمر رو زیاد می کنه...هههه هه ه هه ههه )

3- زن لخت و برهنه بیشتر با طبیعت جور هست و طبیعی تر هست. پس باعث افزایش طول عمر می شه (نادان بی مغز...خب اگه این طور باشه که حیوونا باید بیشتر از همه عمر کنن. چون همیشه لختن. بعدش هم معمولا حیوونا برای پوشاندن عورت هاشون چیزهای طبیعی دارن که انسان نداره. معلومه نویسنده قبلش چند گلس شراب 98 درصد خورده بوده که اراجیف و شر و ور نوشته)

4- زن های لخت و برهنه تر، مستقل ترند، روشنفکر ترند. آزادی اندیشه بیشتری دارن، که می تواند بهتر زندگیشون را حفظ کنند!@!!!!!!!!!!@@! (یعنی هیچ حرفی دیگه برای جواب این مزخرفات باقی نمی مونه. زن لخت رو که بیشتر می دزدند و برای تجاوز بیشتر در معرض خطره....کدوم روشنفکری وقتی همه کس تو را مثل یک تیکه گوشت برای آمیزش نگاه کنن؟ یعنی خاک بر سر این تفکرات غربی ها)

5- کیفیت و تناوب سکس برای زنان برهنه بیشتر است و این باعث افزایش عمرشان می شود!! (یعنی شهوات ببین با اینها چی کار کرده که کاملا عقلشون رو زایل کرده. خب کی گفته کسی که پوشیده هست کیفیت رابطه جنسیش پایینه. این چه ربطی به برهنه گشتن داره؟ رابطه جنسی امری خصوصیه که در اون همه برهنه می شن. پس چه فرقی بین زن آشکارساز با غیر آشکارساز وجود داره؟)

اینها از همه ابزاری استفاده می کنن که جامعشون رو پر کنن از زن لخت که کسی نتونه در این فضا اصلا به اندازه ذره ای فکر کنه. حتی ذره ای منطقی باشه. در فضای مستی سکس و این شرابی که از سکس در ذهن جوانان ریخته می شه، هر چیزی از طریق رسانه به اونها القا کنی می پذیرن. این طور سلطه شون بیشتر می شه.

پس مطمئن باشید سکس ابزار سلطه غرب هست. و لا غیر.

این هم لینک مقاله این اراجیف: http://www.huffingtonpost.com/mark-c-miller/science-reveals-women-who_b_914511.html



::: جمعه 95/3/28::: ساعت 5:0 عصر


جالب است. هم با ابزار زن بی حجاب می توان علیه اسلام تبلیغ کرد و هم با ابزار زن با حجاب! می گویید چطور؟ 1- زن بی حجاب و لخت را در رسانه ها نشان می دهد که دارد می خندد. شاد است. زندگی خوبی دارد. به قولی آزادی دارد و همه جا می گردد و به حقوقش می رسد، بعد می گوییم اسلام نگذاشته زن به این حقوق برسد!!

2- زن با حجاب را نشان می دهیم که با خفت و خواری زندگی می کند. کتک می خورد و توسط مردان مورد ظلم و ستم قرار می گیرد. این می شود ضد اسلام کار کردن.

این ولدالزنای حرامزاده داعش اخیرا مجموعه کلیپ های تصویری آماده می کند از توهین های بیش از حد به زن. فروش برده ها و کنیزهای زن در بازارهای شهرهایشان. کتک زدن و شکنجه زنان. تجاوز به عنف و بدترین عذاب های روحی و جسمی که قابل تصور است. خصوصا علیه جنس زن انجام می دهد. اینها آخرین حد تلاش اسرائیل و آمریکا و فرزند حرومشان است که اسلام را خشن جلوه دهند. به مردم این پیام را منتقل کنند که اگر حکومت تبدیل به اسلامی بشود، چنین بلاهایی سر مردم می اید. زنها به کنیزی و فاحشگی می روند و.... . از طرفی زنان بدبختی که در دست نجسای حرومی افتادند هم با حجاب کاملند! می خواهد بگوید حجاب باعث می شود این طوری به شخصیت زن توهین کنند.

اصولا هر قانون نجات بخشی را تحریف کنند، بشریت را به سمت سقوط می برد. اسلام زیبا و راستین در دست یهودی های خناس افتاده و به واسطه ابزار داعش این گونه تحریف می شود. در اسلام راستین، اگر کنیز گرفتن وجود داشته با احترام کامل به او بوده است. هر گونه توهین و کتک و جسارت به کنیز، دیه داشته و قابل پی گیری قضایی بوده است. رفتار مهربانانه با کنیز جزء زندگی مسلمانان راستین بوده است. به حدی که موارد بسیاری داریم کنیزی که در خانه ائمه زندگی می کرده وقتی به یک مناسبتی از قبیل ماه رمضان و .... آزاد می شده، اصلا دوست نداشته از خانه امام برود. این قدر اخلاق زیبا و دوست داشتنی امام در او تاثیر داشته است. مجازات جرم های کنیز مثل دزدی و حتی زنا، نصف مجازات انسان های آزاد معمولی بوده است.یعنی تا این حد تخفیف.

اصلا این گونه نبوده که لشکر اسلام وارد یک سرزمین شود و مردها را بکشد و زن ها را به اسیری و کنیزی ببرد. بلکه زنانی کنیز می شده اند که در کنار سایر سربازان به جنگ مسلمانان می آمدند. مثل سربازان رومی و گاهی ایرانی که زن هم در میانشان بوده است. یا در جنگ های قبیله ای هم به همین ترتیب بوده. در حقیقت اینها اسیر جنگی بوده اند. اما زندان کردن اسیر بعلت هزار و یک مشکلی که برای خود اسرا ایجاد می کند و هزینه هایی که برای دولت تحمیل می شود، سعی می شده به جای آن از نیروی کار اینها استفاده شود که هم در منزل و محل راحت و دارای مکان و غذا باشند، هم نیاز جنسی شان برآورده شود. و هم به مناسبت هایی اخلاق اسلامی رویشان تاثیر گذارد یا آزاد شود. به حدی که قرآن دستور مستقیم به ازدواج در آوردن کنیزان و بردگان می دهد! این یعنی به شدت به حقوق نه غذا و پوشاک و مسکن، بلکه به حق جنسی اینها هم بها داده شده است. 

آمیزش با کراهت اصلا در اسلام جایی ندارد. بلکه اسلام عمل جنسی را با هر کس چه با همسر و چه کنیز امری دو طرفه می داند که آمادگی های لازم باید کسب شود. اصلا بحث تجاوز به کنیز با اکراه مطرح نبوده است. زیرا این در احادیث پیامبر و ائمه یک ظلم آشکار شناخته می شده است. اما متاسفانه رسانه ها جور دیگری القا می کنند (و کذلک القی السامری). این کنیز گرفتن را نوعی تجاوز به زنان بر می شمارند که آن را به هزار حیله، داخل در دین اسلام می کنند. هرگز چنین افترائاتی به دین زیبای اسلام راستین نمی چسبد.

هر کس داخل جامعه اسلامی می شده اعم از کنیز و عبد، مصداق «رحماء بینهم» قرار می گرفته و با او به عطوفت برخورد می شده است. رفتار حضرت علی ع با فضه را ببینید.

لعنت بر این گوساله های سامری

 



::: شنبه 95/2/25::: ساعت 7:46 عصر


می گیم این راه سرانجام کی منتهی می شه به پول؟ می گه: کی بود؟ چیه؟ چرا منو تحت فشار قرار می دید؟ ....

بعدش هم می گه: پول؟! پول دیگه چیه؟! ما می گیم: پول یا همون دلار...دلار ارزی  جواب می ده: دلار؟! مگه قرار بود دلار بگیریم....اصلا دلار کجا بود؟ ما از داخل مشکل داریم. حالا انرژی هسته ای مون را دادیم که دادیم. فدای سرم. عوضش رای اوردیم!! می گیم: مگه وعده نداده بودی؟ گشایش ایجاد می کنم. چرخ زندگیتون می چرخه...البته اگه سانترفیوژ نچرخه؟!! می گه: من و وعده؟ اصلا و ابدا. من گفتم رابطه مون رو با دنیا درست می کنیم که کردیم...حالا همه دارن هی میان و هی میرن. دست می دن. ماچ می دن با مسئولین ما. دیگه از این بهتر می خواستین؟ اصلا شما تاحالا با یک اروپایی ماچ دادین؟ اصلا تاحالا اروپا و آمریکا رفتین ببینین چقدر قشنگه؟ خب هر وقت پول دار شدین مثل ما برین....خیلی جای قشنگیه!!!

بابا اصلا این کیک زرد رو کی می خواد بخوره؟ ما فقط کیک کاکائویی قهوه ای می خوریم. زرد ها رو دادیم رفت تا دلشون رو به دست بیاریم. مگه این بده؟

وقتی می گیم: دستاورد نداشته. مگه چی تغییر کرده که دلمون خوش بشه؟ جواب می ده: شما نمی بینید. چشمهاتون رو باز کنید. شاید هم چشمهایتان را باید بشویید و جور دیگر ببینید!! این همه رابطه فرای ضابطه! این همه ماچ و بوسه! این همه واردات گندم! این همه صادرات نفت خام! حتی از شاه پهلوی هم صادرات روزانه مان داره بیشتر می شه!!!! حالا درسته دلار نمی دن ولی بعدا که سوئیفت باز شد می دن. خیالتون راحت. من از طرف اونها تضمین می کنم!

می گیم: دومیلیارد دلارمون رو خوردن و بردن. این چی؟ می گه: غلط کردن! اما اونهایی که خوردن یک عده کمی بودن. اهالی برجام که نبودن. مثلا جان کری جان که نبود. آدم های بد دیگه بودن!

حکایت: دو نفر نزد پادشاهی روند و مدعی شوند که مردانی جلیل و درستکاربوده و درضمن خیا طانی زبردست وما هرند و توانایی بافتن پارچه ای را دارند که تار و پودش از طلا و نقره می باشد و از آن پارچه لباسی زیبا می دوزند که برازنده پادشاه باشد. ولی هنرآنها کاری نو نبود و درگذشته هم انجام شده بود.

اما دو خیاط ادعا می کنند پارچه سحرآلود آنها خاصیتی دارد که تنها آدمیان پاک ونجیب می توانند آن را ببینند وآدمیان نا پاک ( حرام زاده ) توان دیدنش را ندارند واین جامه وجه امتیازپادشاه با هم ردیفان خود می گردد .
پادشاه که دوست داشت تک باشد وبا بقیه فرقی داشته باشد به شعف آمده به وزیرخود دستور میدهد اسباب مورد نیاز دو خیاط را مهیا نماید.
دو خیاط پشت درهای بسته اتاقی مشغول کار می گردند وهر از گاهی برای بافتن ودوختن جامه پادشاه درخواست طلا ونقر وجواهرت می کنند.
بعداز گذشت چند روز پادشاه وزیرش را برای بازدید کار خیاطان نزد آنها می فرستد.
وزیر در ورود خود به کارگاه مشاهد می کند دو خیاط یکی دستگاه با فندگی راحرکت میدهد ودیگر ی سوزنی را در هوا به حالت دوختن تکان میدهد. خیاطان از وزیر می پرسند :آیا پارچه و جامه زیبا ست ؟
وزیر هرچه تمرکز وتلاش می کند چیزی نمی بیند ولی برای اینکه متهم به نا پاکی نشود شروع به تعریف وتمجید می کند واین کاررا در حضور پادشاه نیز تکرار می نماید.
خلاصه اینکه بعداز گذشت یک ماه دو خیاط ماهر داستان ما که ژست وحالت گرفتن لباسی نفیس در دست را داشتن برای پرو نزد پادشاه ودرباریان می روند .
پادشاه بیچاره هر چقدرچشمانش را می مالد که لباس اسرآمیز را ببیند چیزی نمی بیند ولی برای اینکه اطرافیانش متوجه نشوند او نا پاک است وانمود میکند در حال پوشیدن جا مه خیالی است.
وزیر ودرباریان هم شروع به به به وچه چه کردند می کنند .دو خیاط جلیل وبزرگوار وماهرهم با گرفتن دست مزد عالی و برداشتن جواهرتی که مصرف نشده بود از شهر خارج می گردند.
قرار بر این میگردد مردم شهر روز بعد برای تما شا ی لباس خاص پادشاه در میدان جمع شوند.
پادشاه متکبرانه با کرشمه وحالتی که قصد دلبری از مردم را داشت گام به میدان می نهد.
ناگاه کودکی با خنده می گوید پادشاه لخت است .
بعد از چند دقیقه تمام انسانهای که در آنجا بودند
فریاد می زنند پادشاه لباس بر تن ندارد .چهره پادشاه کم کم تغییر می کندودیدنی تر میشود.
این در حالیست که آن دو شیاد از آنجا دور شده بودند...
داستانی که هنوزهم مصداق دارد ...



::: سه شنبه 95/2/14::: ساعت 11:13 صبح


سلام

این تیتر را به این خاطر انتخاب کردم که دو تن از دوستان و آشنایان بنده در چند روز گذشته بدون هیچ گونه سابقه، عارضه قبلی یا مشکل جسمی، و با دلایل کاملا ساده از دنیا رفته اند. تقریبا علت فوت هر دو سرما خوردگی بهاری ساده بوده است. و این بسیار برای من مایه تعجب و حیرت شده است. 

و دیگر اینکه این تیتر اشاره دارد به دهها و صدها و هزاران مورد مرگ انسان ها که در اثر عوامل خیلی ساده، و به دور از تکلف و پیچیدگی اتفاق می افتد. چه بسیار اشخاصی که شب با راحتی می خوابند و صبح دیگر بیدار نمی شوند و در همان بستر از دنیا می روند...چه بسیار کسانی که کوچکترین زخمی هم بر نمی دارند، اما به یکباره دچار ایست قلبی می شوند. و هزار و هزار مورد دیگر....

با این حساب انسان هرگز نباید گمان کند که وقتی امشب را خوابید، فردا حتما بیدار می شود و زنده است. هیچ اعتباری به زندگی انسان نیست. هر لحظه ممکن است تمام شود. یک لحظه به انسان می گویند فرصتت تمام شد. و دیگر وقت رفتن است. و انسان وقتی این مرگ ها را می بیند، بی درنگ، یاد آن همه برنامه ریزی و کارهایی می افتد که می خواست در زندگی دنیا انجام دهد ولی وقت آن نیست. فرصت چندان نیست. یک آن فرصت ها از دست می رود و به پایان می رسد. مرگ هیچ وقت خبر نمی کند. 

گاهی ما به زندگی دنیا عادت می کنیم و متوجه گذران آن نمی شویم. خیال می کنیم یک روند تکراری است. امروز می آید، فردا هم می آید. می نشینیم پس انداز می کنیم. برنامه ریزی های بلند مدت می کنیم. هزار و یک فکر و خیال می کنیم. حتی گاهی مواقع از این تکرار شب و روز خسته و افسرده هم می شویم. ولی نمی فهمیم که اصلا این گونه حساب کردن، هیچ مبنای عقلانی ندارد. 

باید هوشیار بود که فرصت برای کارهای خیر نیز خیلی کم است. فرصت کارهای فرهنگی..کارهای خداپسندانه.... فرصت عمل به دستورات ائمه...فرصت تحقق بخشیدن به شعار سال....!

واقعا ما حواسمان نیست که: هر دم از عمر می رود نفسی- چون نگه می کنم نمانده بسی! اگر عاقل باشیم، هر دم از عمر که می رود ما را یک قدم به سمت مرگ نزدیک می کند، تازه آن هم مرگی که ممکن است یک ساعت دیگر اتفاق بیفتد و ما بی خبر باشیم. این برای تک تک ماست. هیچ کس خودش را مستثنی از این قاعده نکند. 

انسان باید هر برنامه ای از کار خیر و نیک دارد، همین الان پیاده کند. کاری را به فردا نگذارد. کاهلی در انجام کارهایش نکند. فرصت اندک است.



::: جمعه 95/1/20::: ساعت 9:55 عصر


دیروز خبری به گوشم رسید که در یکی از شهرستان ها، دختری 12 ساله عاشق مردی 50 ساله شده است و مرد هم قبول کرده که با او ازدواج کند! در حالی که مرد دارای نوه نیز هست. ممکن است در نگاه اول ، با پیش داوری هایی که در ذهن شماست، تماما فحش و لعنت نثار آن مرد کنید و چه بسا دختر را نیز مورد عنایت قرار دهید! و شاید هم بگویید این اتفاقات زشت و ناگوار باید از جامعه ریشه کن شود. شاید بگویید: یعنی که چه؟ مرد هوس ران و دختر تازه به دوران رسیده!! سن پدربزرگشو داره خجالت نمی کشه!! و از این حرف هایی که مدت هاست در سریال های تلویزیون و رسانه های داخل و خارج تحویل ما داده اند و ذهنمان را پر کرده اند که چیزی را برای ما زشت جلوه دهند. اما ما باید منطقی باشیم نه پیرو احساس بی منطق، حرف هایی پشت سر هم بگوییم که فیلم و سریال ها می گویند. 

اما من می خواهم به یک جنبه دیگر قضیه نگاه کنم. از یک زاویه دیگر. اگر چه ازدواج با این تفاوت سنی، یک اشتباه است، چرا که دو نفر مربوط به دو نسل کاملا منفک از هم هستند، اما مهم این است که بدانیم: تا نیازی در دو طرف پدید نیاید، نسبت به همدیگر علاقه مند نمی شوند. 

دقت کنید و لطفا کمی آرامش خود را حفظ کنید....آن دختر در سن 12 سالگی به بلوغ جنسی رسیده و احساس کرده که نیاز به شوهر دارد. او توانسته این نیاز را با این شفافیت و وضوح برای جامعه بازگو کند. من می خواهم ازدواج کنم....با این مرد که مرا می خواهد! اگر الان بگویم: قریب به اتفاق دختران در سنینی بین 12 تا 15 سال، نیاز شدیدی به شوهرکردن پیدا می کنند اما به خاطر مسائل فرهنگی و خانوادگی این حس خود را سرکوب می کنند و سعی می کنند این انرژی را در راه های دیگر تلف کنند، ناراحت نمی شوید؟! خب گاهی حق هم ناراحت کننده هست.

آیا این حق دختران جامعه ما نیست که به محض اینکه نیاز به شوهر خواستن پیدا کردند، برای آنها شوهر مناسب وجود داشته باشد؟ مگر یک دختر در دین ما، چه شرایطی برای ازدواج نیاز دارد؟ فقط رشد و بلوغ. نه نیاز به پول، نه کار، نه سربازی، نه حتی رشد کامل عقل معاش! 

در واقع این دختر دارد از حق خود دفاع می کند که می گوید: ای جامعه! اگر حق من را که شوهرخواهی است به من ندهی، من حتی حاضرم با این مرد 50 ساله دارای نوه هم ازدواج کنم تا به اندکی از حقم برسم. و این یک زنگ هشدار است.

ما حقوق زن را در چه چیز دنبال می کنیم؟ رانندگی، اشتغال، تحصیل، آزادی اجتماعی، ورزش های آنچنانی و .... . حال آنکه حق اصلی او همان است که این دختر 12 ساله بیان کرده.

در مورد این که چه اتفاقی می افتد که مرد 50 ساله قصد ازدواج مجدد می کند، شاید بعدا صحبت کنیم....ولی فقط باز خواهش می کنیم آرامش خود را حفظ کنید...متشکرم!



::: شنبه 94/11/24::: ساعت 9:31 عصر


یک مطلبی را برخی دولتمردان پس از برجام مرتبا تکرار می کنند که اگر کمی منطقی به قضیه نگاه کنیم، یک مغالطه کامل است. اولا این افراد نظیر آقای روحانی و آقای نوبخت، می آیند دو معنا از اسلام را بیان می کنند:

1- اسلام تقلبی افراطی که ساخته دست اسرائیل و آمریکاست و به اسم اسلام جنایات و فجایعی را به بار آورده است (مثل داعش)

2- اسلام معتدل که دولت و مردم ایران همه وابسته به آن هستند. این اسلام، اهل تعامل با دنیاست و منطقش منطق مذاکره است. 

لذا می گویند: ما که اسلام معتدل هستیم، توانستیم با مذاکره با ابرقدرت های مستکبر، حق خود و ملت ایران را بگیریم. ما توانستیم با مذاکره، تحریم های ظالمانه غرب علیه خود را برداریم و بشکنیم. این منطق اسلام معتدل است.

در قرائت این افراد از اسلام، امام حسین ع و حضرت علی ع هم اهل مذاکره با دشمن هستند.

لطفا به مغالطه دقت کنید:

1- انحصار دو معنای اسلام، به این معناست که هر کس اهل اسلام معتدل با قرائت ما (یعنی اسلام اهل تعامل با دنیا) نیست، پس افراطی است. بر این اساس، متاسفانه به جوانان حزب اللهی که به برجام انتقادهایی داشتند، انگ افراطی زدند. (که رهبری بارها تاکید کردند که این کار را نکنید). 

2- بر این اساس، بنا به گفته آنها هرکس با برجام مخالف با به آن منتقد است، پس این قرائت تعاملی و معتدل از اسلام را قبول ندارد و او هم افراطی است.

دقت کنید که این جمله که «با مذاکره با ابرقدرتها توانستیم حق خود را بگیریم» یک مغالطه است. چرا که

1- اگر ابرقدرت ها حاضر بودند حق ما را با مذاکره به ما بدهند، که دیگر به آنها ظالم و زورگو و ستمگر و مستکبر نمی گفتند. پس همه کشورها می نشستند با آنها مذاکره می کردند و دیگر ابرقدرت ها هیچ ظلمی به هیچ کس نمی کردند و حق همه را می دادند!! پس نتیجه می گیریم که اصلا مذاکره عامل دادن حق توسط مستکبرین نبوده است. بلکه مذاکره نبوده، و این یک «معامله» بوده است. چند صد تن اورانیوم غنی شده خودمان را بعنوان قیمت و ثمن و بها دادیم، که آنها چند تحریم را بردارند. پس «ظلم» ظالم برطرف نشده است. بلکه ما پول دادیم به ظالم که او را کمی از «ظلم» خودش به ما منصرف کنیم. به یک معنا به او «باج» دادیم. (در واقع هم همین است)

2- اموالی که متعلق به ما بوده و دست آنها بوده را، با مذاکره با دشمن، بستن قرارداد معامله ای به نام «برجام»، و دادن بها و ثمن اموال خودمان! کمی توانسته ایم پس بگیریم، بعد خوشحال هم باشیم. رهبری مثال جالبی زدند: شخصی آمده با زور در خانه شما نشسته و خانه شما را تصرف کرده و شما را از خانه خودتان بیرون کرده. بعد شما توانستید با صحبت کردن با او و پول دادن کلان به او ، کاری کنید که او از خانه بلند شود و خانه را ترک کند، آنهم نه به طور کامل. دو تا اتاقش را قفل کند و برای خود نگه دارد. این مثال درست معامله ما با ابرقدرتهای ظالم است. آن وقت آنها روی سر ما منت هم می گذارند که «ما بودیم تحریم های شما را برداشتیم»!! برخی هم در داخل این را برای خودشان افتخار بدانند که توانستند با پول دادن به غربی ها، بخشی از اموال خودمان را از دستشان بگیرند!! واقعا این چه خوشحالی و افتخاری دارد؟

3- بهتر نبود خود را قوی می کردیم که یک خانه بهتر و مجلل تر برای خود بسازیم تا نخواهیم چیزهایی بدهیم برای پس گرفتن بخشی از حقمان با منت؟ آیا درست است که اگر کسی با معامله با غرب مخالف بود، او را دارای تفکرات افراطی بنامیم؟ شاید کسی بگوید ما باید روی پای خود بایستیم که تحریم های آنها نتواند در ما تاثیر کند. آیا چنین کسی که دلش به حال مملکت اسلامی می سوزد افراطی است؟

4- ما منطق مذاکره را قبول داریم. اما با کسانی که آنها هم منطق مذاکره را قبول داشته باشند. با کسانی که حرف منطقی را بپذیرند. نه کسانی که دست به اسلحه اند و هر آن می خواهند شلیک کنند. کاری که دولت کرد، مذاکره برای معامله بود نه مذاکره برای بیان و قبولاندن حرف منطقی به دشمن. زیرا دشمن اهل قبول کردن حرف منطقی نیست. آیا دشمن با حرف منطقی که این همه اموال بلوکه شده مال ماست، آنها را پس داد؟ خیر. پس ما در برجام، با مشتی قالتاق، با لات و الوات و خلاف کارهای جهان، نشستیم معامله کردیم.

پس به طور خلاصه:

1- معامله بود نه مذاکره منطقی

2- کسی که می گوید غرب در معامله اش صادق نیست و خیانت می کند، افراطی نیست.



::: پنج شنبه 94/11/22::: ساعت 8:43 عصر


عربستان سعودی گفته ما آماده هستیم به داعش حمله کنیم!!!!

چطور شده این اواخر که داره راه های مواصلاتی و ترانزیتی داعش برای فروش نفت و خرید سلاح از کشورهایی مثل ترکیه بسته می شه، همه فکر این افتاده اند که به داعش حمله کنن؟! واقعا مضحکه...دلارهای نفتی توی دست داعش تبدیل به گلوله می شه، بعد عربستان بگه من هم آره، می خواهم باهاش مبارزه کنم. آره جون عمت. فکر کرده افکار عمومی مثل خودشون خر هستند که از این اراجیف می گن. خودش توی یمن تبدیل شده به یک چیزی بدتر و خونخوارتر از داعش. جالبه آمریکا هم می گه من هم می خوام حمله کنم.....بله..حمله می کنن ولی با بمب هایی که از هواپیما با چتر نجات پایین میاد که توله سگ های داعشی به راحتی بردارن و برای بمب گذاری و ترور و قتل عام مردم استفاده کنن.

البته حتما منظورشون این بوده که ما یک حمله ای می کنیم، یک دستی روی سرشون می کشیم، تفقدی می کنیم از فرزندان عزیزمان. از توله سگ هامان یک دلجویی می کنیم و بر می گردیم!!

این خزعبلات نباشه، پس ما به چی بخندیم؟!!



::: جمعه 94/11/16::: ساعت 9:28 صبح


این خبر بسیار زیبا و حائز اهمیت است: واقعا احسنت به آقای دکتر شفیعی. افرادی پیدا شدند حرف حساب بزنند در حوزه زنان:

عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث و پژوهشگر حوزه مباحث زنان با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت هوشیاری مردم و مسئولان در زمینه «نفوذ» دشمن در ارکان نظام جمهوری اسلامی، به تبیین ویژگی‌ها و مؤلفه‌های این مفهوم و تفاوت آن با «تهاجم فرهنگی» پرداخت و گفت: «تهاجم فرهنگی» و «نفوذ» با وجود شباهت‌هایی که در زمینه تحقق اهداف نظام سلطه در مقابله با نظام اسلامی دارند، در پنج زمینه با یکدیگر متفاوت‌اند؛ هدف، حوزه فعالیت، روش‌ها، گروه‌های هدف و شیوه اجرا.

دکتر ابراهیم شفیعی‌سروستانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهرخانه، تفاوت این دو مفهوم در هدف را چنین شرح داد: تفاوت تهاجم فرهنگی و نفوذ در زمینه هدف این است که هدف تهاجم فرهنگی تغییر باورها، ارزش‌ها و هنجارهای جامعه اسلامی و استحاله فرهنگی آن است، ولی هدف نفوذ، ناکارآمدسازی نظام اسلامی و دستگاه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی آن و ایجاد انحراف در مسیر آن‌هاست. به بیان دیگر در نفوذ تلاش می‌شود که دستگاه‌های مختلف نظام اسلامی با اهداف غرب هم‌سو شوند و عملاً در خدمت آن قرار گیرند. 

«نفوذ» محدود به فرهتگ نیست
عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث ادامه داد: در زمینه حوزه فعالیت، تفاوت این دو مفهوم در این است که تهاجم فرهنگی با توجه به موضوع آن صرفاً محدود به حوزه فرهنگ است، ولی نفوذ، محدود به حوزه خاصی نیست و همه حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را در بر می‌گیرد. 

نفوذ برحوزه‌های سیاست‌گذاری، تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجرا اثر می‌گذارد
مشاور مرکز پژوهش و سنجش صدا و سیما در ادامه به بیان سومین تفاوت دو مفهوم یادشده پرداخت و اظهار داشت: تهاجم فرهنگی، با توجه به ماهیت و هدف آن از روش‌ها، شیوه‌ها و ابزارهای خاص خود استفاده می‌کند؛ روش‌ها، شیوه‌ها و ابزارهایی که می‌تواند بر حوزه فرهنگ به‌طور خاص اثر بگذارد و موجب انحراف در مسیر آن شود، ولی نفوذ، با توجه به هدف خاص خود، از روش‌ها، شیوه‌ها و ابزارهای دیگری استفاده می‌کند تا بتواند برحوزه‌های سیاست‌گذاری، تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجرا اثرگذارد و بر روند فعالیت آن‌ها در راستای اهداف نظام سلطه تغییر ایجاد کند.

گروه‌های هدف «نفوذ» و «تهاجم فرهنگی» چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
شفیعی‌سروستانی درخصوص تفاوت چهارم نفوذ و تهاجم فرهنگی گفت: تفاوت چهارم در حوزه گروه‌های هدف است. تهاجم فرهنگی معمولاً گروه‌های هدف معینی دارد که در این میان، جوانان، نوجوانان، زنان و دختران، با توجه به اهداف تهاجم فرهنگی، به‌طور خاص در اولویت قرار دارند، اما نفوذ، گروه مخاطب خاص و محدودی ندارد و می‌تواند تمام مراکز، سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و افراد و شخصیت‌های ذی‌نفوذ را تحت‌تأثیر قرار دهد و به‌گونه‌ای آن‌ها را با اهداف خود همسو کند. 

جریان نفوذ معمولاً به صورت غیرآگاهانه و مخفیانه عمل می‌کند
این پژوهشگر حوزه زنان درخصوص تفاوت پنجم نفوذ و تهاجم فرهنگی اذعان داشت: با وجود این‌که نظام سلطه در جریان تهاجم فرهنگی، از ابزارها و روش‌های نرم استفاده می‌کند، ولی نمودها و نمادهای آن را می‌توان در جامعه تشخیص داد، اما جریان نفوذ معمولاً به صورت غیرآگاهانه و مخفیانه عمل می‌کند و ممکن است عامل نفوذی با استفاده از غفلت مسئولان در نهاد و یا سازمانی دولتی یا غیردولتی نفوذ کند و سال‌ها کار خود را انجام دهد و هیچ‌ ردپایی هم از خود به‌جا نگذارد. 

سابقه نفوذ در ایران
این استاد دانشگاه در خصوص سابقه نفوذ در ایران اظهار کرد: در عصر صفویان که به‌نوعی آغاز نفوذ غرب در ایران است، سه مرحله را می‌بینیم. مرحله اول، آغاز ورود نمایندگان و سفرای کشورهای غربی به دربار صفویه است که از آن با ‌عنوان «ردّپا» تعبیر می‌کنند. در این مقطع هنوز نسبت به حضور بیگانگان در کشور حساسیت وجود دارد و با نگرانی با آن برخورد می شود. مرحله دوم، مرحله نفوذ است. به‌تدریج با کم‌شدن حساسیت‌ها دوران ردپا طی می‌شود و با محکم‌شدن جای پای غربیان، دوران نفوذ آن‌ها در دستگاه‌های دولتی صفویه آغاز می‌گردد. پس از آن هم شاهد سلطه هستیم که در دوران قاجار و پهلوی، به‌طور کامل سلطه غرب را در کشورمان می‌بینیم. 

مسئله‌سازی کاذب و ارایه راه‌حل‌های غیرمنطبق با فرهنگ اسلامی- ایرانی؛ دو شکل نفوذ در حوزه زنان
شفیعی‌سروستانی در ادامه به مصادیق نفوذ در حوزه زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: با توجه به نکاتی که اشاره کردم می‌توانیم بگوییم که نفوذ در حوزه مباحث زنان می‌تواند با تأثیرگذاری بر مراکز، سازمان‌ها و نهادهای تصمیم‌ساز، سیاست‌گذار و تصمیم‌گیر در حوزه مباحث زنان اتفاق بیفتد. کسانی که در پی نفوذ و تأثیرگذاری بر این مراکز، سازمان‌ها و نهادها هستند، به دو شکل کار خود را انجام می‌دهند؛ اول، مسئله‌سازی و مسئله‌آفرینی کاذب و غیرمنطبق با مسایل واقعی جامعه ایران و دوم ارایه راه‌حل‌های نامناسب، کاذب و غیرمنطبق با فرهنگ اسلامی- ایرانی برای مسایل و مشکلات موجود حوزه مباحث زنان. ممکن است فردی در یکی از نهادها و سازمان‌‌های مسئول در حوزه مباحث زنان نفوذ کند و با اقدامات و تحلیل‌های خود به‌گونه‌ای مسئله‌ای را برای آن نهاد و سازمان مهم جلوه دهد و تمام امکانات، بودجه و تلاش‌ها را در حوزه‌ای متمرکز کند که اساساً مسئله اصلی کشور ما نیست.

توجه کاذب به اشتغال زنان در در دولت‌های گذشته
او افزود: در دوره‌های گذشته فعالیت مراکز زنان، شاهد بودیم که به بحث اشتغال زنان به‌عنوان اولین مسئله زنان ایران تأکید و بسیار تلاش شد تا درصد اشتغال زنان را در کشور بالا ببرند، بی‌توجه به این‌که برای افزایش ازدواج و تشکیل خانواده در کشور، در درجه نخست باید به فکر افزایش اشتغال مردان، به عنوان تأمین‌کنندگان هزینه‌های خانوار بود، اما بعدها مشخص شد که این بحث واقعاً مسئله و مشکل امروز جامعه زنان ما نیست و امروز شاهد این هستیم که با افزایش اشتغال زنان، آثار و پیامدهای منفی فراوانی گریبان‌گیر خانواده‌ها و جامعه اسلامی ما شده است که نظام اسلامی باید برای حل آن‌ها چاره اندیشی کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث دومین روش نفوذ در نهادها و سازمان‌‌های مسئول در حوزه زن و خانواده را چنین تشریح کرد: دومین شکل نفوذ، ارایه راه‌حل‌های نامناسب، کاذب و غیرمنطبق با فرهنگ اسلامی- ایرانی برای مسایل و مشکلات موجود جامعه ماست. به هر حال کشور ما با آسیب‌ها و مشکلات مختلفی در حوزه مباحث زنان و خانواده روبه‌روست که به دو گونه می‌توانیم با آن‌ها برخورد کنیم: یکی پیروی از راهکارهای مبتنی بر مبانی غربی و دیگری، ارایه راه‌حل‌های برگرفته از آموزه‌های اسلامی و منبطق بر فرهنگ اسلامی- ایرانی. 

راه‌حل‌های کاذب ارایه‌شده برای مقابله با روسپی‌گری؛ از مصادیق نفوذ
شفیعی‌سروستانی در ادامه با ذکر مثال تشریح کرد: نمود و تجلی نفوذ در این حوزه می‌تواند به این شکل باشد که مثلاً در زمینه‌ای مانند روسپی‌گری که جامعه با آن روبه‌روست، با نفوذ در نهادهای کارشناسی این‌گونه القا شود که راه‌حل مواجهه و مقابله با رواج روسپی‌گری در ایران قانونی‌کردن آن، ساماندهی روسپی‌گری در جامعه و مقابله با پیامدهای غیربهداشتی این پدیده ناهنجار اجتماعی است؛ یعنی مسئله روسپی‌گری و پدیده ناهنجاری مانند گسترش زنا در جامعه را که از طرف آموزه‌های دینی ما مطرود و ممنوع است و آثار و پیامدهای نامطلوب فراوانی برای فرد، خانواده و جامعه دارد، در حد یک مشکل بهداشتی فروبکاهیم و برای حل آن هم پیشنهاد دهیم که فرد روسپی به عنوان کارگر جنسی به رسمیت شناخته شده و برایش کارت بهداشت صادر شود.

تلاش گسترده دولت اصلاحات برای الحاق به «کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان» از مصادیق دیگر نفوذ
این پژوهشگر حوزه زنان و خانواده با بیان این‌که مصادیق مختلف نفوذ در حوزه مباحث زن و خانواده و ارایه مسایل و راه‌حل‌های کاذب و غیرمنطبق با فرهنگ ایرانی- اسلامی در گذشته تاریخی و در چهار دهه گذشته اتفاق افتاده است و کشور ما از آن‌ها ضربه‌های فراوانی خورده است، به ذکر نمونه‌ای دیگر پرداخت و گفت: در زمان دولت اصلاحات، تلاش گسترده‌ای برای الحاق ایران به «کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان» صورت می‌گرفت و مسئولان امر با پافشاری و اصرار تأکید داشتند که حل مشکلات زنان در ایران فقط از طریق الحاق به این کنوانسیون میسر می‌شود و تا زمانی که به این کنوانسیون ملحق نشویم، مشکلات زنان حل نخواهد شد. 

مدیران، تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران حوزه زنان بصیرت لازم را داشته باشند
مشاور مرکز پژوهش و سنجش صدا و سیما درباره نقش مسئولین حوزه زنان در گسترش مصادیق مذکور تأکید کرد: مهم‌ترین امری که می‌تواند مانع نفوذ و تأثیرگذاری تفکر بیگانه بر حوزه مسئله‌شناسی، موضوع‌شناسی و اتخاذ راهکار شود، بصیرت لازم در مدیران، تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران حوزه زنان است. اگر این بصیرت در مسئولان نباشد و صرفاً با اقدامات سطحی، صوری، شعاری و بدون مطالعه و ارایه نسخه‌های وارداتی برای حل مسایل زنان ورود کنند، قطعاً گرفتار آسیب‌هایی که اشاره شد، می‌شویم؛ چراکه حوزه زن و خانواده، حوزه بسیار حساسی است و می‌تواند بر همه حوزه های فرهنگی، اجتماعی جامعه ما اثر بگذارد.

او با بیان این‌که با توجه به اهمیت و تأثیرگذاری گسترده حوزه زن و خانواده بر دیگر حوزه‌های اجتماعی، قطعاً نظام سلطه در پی نفوذ در حوزه‌های تصمیم‌ساز در این حوزه است، ادامه داد: برای نمونه در بحث جمعیت، مقام معظم رهبری اشاره کردند که براساس قانون در مقطعی باید جمعیت کنترل و از یک زمانی به بعد باید رها می‌شد و رشد معمول جمعیت ادامه پیدا می‌کرد، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد و میانگین رشد سالانه جمعیت از 3.9 درصد در سال 1365 به 1.29 درصد در سال 1390 کاهش یافت؛ یعنی کمتر از نصف میزان پیش‌بینی‌شده در برنامه اول توسعه. یکی از دلایل این موضوع، می‌تواند نفوذ عوامل دشمن در دستگاه‌های اجرایی و سامان‌دهی بحث جمعیت باشد که نگذاشتند به موقع سیاست‌های کنترل جمعیت متوقف شود و رشد جمعیت بسیار کمتر از حد پیش‌بینی‌شده در برنامه اول توسعه شد. 

شفیعی‌سروستانی تأکید کرد: اگر بصیرت لازم در مسئولان مراکز و نهادهای فعال در حوزه مباحث زنان و خانواده وجود نداشته باشد، قطعاً در این زمینه آسیب‌های بسیار جبران‌ناپذیری بر کشور ما وارد می‌شود و سمت و سوی جامعه را دچار تغییرات اساسی می‌کند.

نقش سازمان‌ها و نهادهای مختلف فعال در حوزه زنان برای جلوگیری از ایجاد و گسترش نفوذ دشمن
این پژوهشگر حوزه زنان در ادامه به نقش سازمان‌ها و نهادهای مختلف فعال در حوزه زنان برای جلوگیری از ایجاد و گسترش نفوذ دشمن در این حوزه، اشاره کرد و گفت: قطعاً نهادهای غیردولتی، سمن‌ها، حوزه‌های علمیه، دانشگاهیان و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، با ارایه تحلیل‌ها و هشدارهای مناسب و واکاوی پیشینه نفوذ در حوزه‌های فرهنگی، می‌توانند در این موضوع نقش داشته باشند. متأسفانه در گذشته تاریخی خود شاهد موارد متعدد نفوذ دشمن در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی و اطلاعاتی بوده‌ایم و در اعصار و ادوار مختلف، در دوران مشروطه و پس از پیروزی انقلاب اسلامی موارد و مصادیق متعدد نفوذ داریم که بعد از مدت‌ها شناسایی شده‌اند. یکی از نمونه‌های معروف آن، در سال‌های اخیر، سیامک پورزند و باند اوست که در سال 1380 شناسایی و دستگیر شد. با توجه به این پیشینه تاریخی، باید دلایل موفقیت، راهکارها و شیوه‌های نفوذ و آثار و پیامدهای نفوذ، شناسایی، واکاوی و مطالعه شود و در اختیار مسئولان اجرایی قرار بگیرد.

هشدارهای مراکز پژوهشی و علمی می‌تواند مانع از اقدامات جریان نفوذ در کشور شود
او افزود: متأسفانه بیشتر مسئولان اجرایی به دلیل مشغله‌های متعدد و فراوانی که دارند، فرصت مطالعه و کار علمی و پژوهشی ندارند و به دلیل پرداختن به امور اجرایی‌ و عملیاتی، بیش از حد عمل‌زده شده‌اند، و چه بسا تصمیماتی بگیرند که در تضاد با باورها، ارزش‌ها و احکام اسلامی و مصالح کلان کشور باشد. بنابراین، مراکز علمی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی و نهادهای مردمی فعال در حوزه زنان، می‌توانند با پژوهش‌ها، تحقیقات و مطالعات خود و همچنین با هشدارهای به‌موقع به مسئولان کمک کنند. در بحث الحاق ایران به کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان، شاهد بودیم که اگر هشدارهای به‌موقع نهادهای حوزوی نبود، این الحاق انجام می‌شد. قطعاً این تذکرات و هشدارها می‌تواند مؤثر باشد و مانع از اقدامات جریان نفوذ در کشور شود.

لزوم توجه مسئولان به دیدگاه‌های امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در حوزه زنان
شفیعی‌سروستانی در ادامه تأکید کرد: برای مقابله با نفوذ دشمن در حوزه زنان و خانواده، لازم است مسئولان اجرایی کشور به دیدگاه‌های کلان و راهبردی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در حوزه زنان مطرح کرده‌اند و همچنین دیدگاه‌های مراجع عظام تقلید بیشتر توجه کنند و قانون اساسی جمهوری اسلامی و دیگر اسناد بالادستی را که در سال‌های اخیر در حوزه مباحث زنان به تصویب رسیده است، نصب‌العین خود قرار دهند.

اسناد بالادستی مهمی که می‌تواند سمت و سوی حرکت ما در حوزه زنان را روشن کند
او با بیان این‌که در سال‌های گذشته اسناد مهمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت به تصویب رسیده است که می‌تواند سمت و سوی حرکت ما در حوزه زنان را روشن کند، افزود: مقام معظم رهبری نیز دیدگاه‌های صریح، روشن و واضحی در این زمینه مطرح کرده‌اند. راه‌حل حفظ دستگاه‌های اجرایی از نفوذ عوامل بیگانه و حفظ سمت و سوی ارزشی آن‌ها، توجه به نکاتی است که در این بیانات و تذکرات مراجع عظام تقلید آمده است. توجه به این نکات می‌تواند مانع تأثیرگذاری و نفوذ دشمن در حوزه زنان شود.



::: یکشنبه 94/11/11::: ساعت 1:37 عصر

<      1   2   3   4   5   >>   >

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 61
بازدید دیروز: 144
کل بازدید :261411
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<

دانشجویی گمنام. بیایید مسلمانی کنیم: «هر چه هست از قامت ناساز بی اندام ماست/ ورنه تشریف تو بر بالای کس کوتاه نیست». طنز هم می نویسم اما: «طنز من هزل نیست، تعلیم است» از نظرات شما هم استفاده می کنم: «هرکه خواهد گو بیا و هرچه خواهد گو بگو/ کبر و ناز و حاجب و دربان بدین درگاه نیست»
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
طنز[31] . آمریکا[20] . ازدواج[18] . خانواده[14] . فرهنگ[14] . داعش[12] . بدحجابی[12] . حجاب[10] . روحانی[9] . جنایت[8] . تکفیری[7] . اسرائیل[7] . برهنگی[6] . تهاجم فرهنگی[6] . بی حجابی[6] . جنگ نرم[6] . ساپورت[6] . غرب[6] . مذاکره[6] . ماهواره[5] . شبهه[5] . سلفی[5] . سوریه[5] . اشتغال زنان[5] . اسلام[4] . ایران[4] . اشتغال[4] . بی عفتی[4] . تحریم[4] . توهین[4] . شعر[4] . صهیونیسم[4] . مستهجن[4] . قرآن[4] . لختی[3] . فطرت[3] . فیلم موهن[3] . گناه[3] . وحشی[3] . شوهر[3] . شیطان[3] . شهادت[3] . عجیب[3] . عراق[3] . ظلم[3] . زنان[3] . ذلت[3] . تهدید[3] . جمهوری اسلامی[3] . جنگ[3] . تروریسم[3] . دعا[3] . دفاع مقدس[3] . جک[3] . حماقت[3] . انتقاد[3] . انحراف[3] . اقتصاد[3] . انتخابات[3] . برجام[3] . بی غیرتی[3] . اسراف[3] . اخلاق[3] . ISIS[3] . وهابیت[3] . وهابی[2] . یهود[2] . کار فرهنگی[2] . مالیات[2] . Daesh[2] . Wahhabi[2] . استخدام[2] . استکبار[2] . استکبار ستیزی[2] . اروپا[2] . اربعین[2] . terror[2] . takfiri[2] . اختلاس[2] . اسلام هراسی[2] . امام حسین[2] . انصاف[2] . خدا[2] . دشمن اصلی[2] . دروغ[2] . دزدی[2] . داستان[2] . خاطره[2] . حامد زمانی[2] . حقوق بشر[2] . خواب[2] . پیروزی[2] . تجاوز[2] . تروریست[2] . بی حیایی[2] . پول[2] . جنگ تحمیلی[2] . تکان دهنده[2] . جرم[2] . تهمت[2] . رهبری[2] . رسانه[2] . روسپی[2] . زن[2] . سوال[2] . سربازی[2] . سیاسی[2] . شبیخون فرهنگی[2] . شلوار[2] . صهیونیست[2] . عربستان[2] . غزه[2] . شغل[2] . سیاست[2] . شیعه[2] . شهید مطهری[2] . شکست[2] . ورزش[2] . وعده[2] . مرگ بر آمریکا[2] . هسته ای[2] . کاریکاتور[2] . گروهک تروریستی داعش[2] . مداحی[2] . نهی از منکر[2] . قالتاق[2] . فلسطین[2] . قیامت[2] . مصرف گرایی[2] . مضحک . مطهری . معراج السعادة . معنی . مغالطه . مقبولیت . مقدسات . مقصر . ملوک الطوایفی . ملیت . ملک عبدالله . من زئوس هستم . مناظره . مناظره اول . منافق . منطق رأی . مهدوی کنی . مهریه کم . موسوی . موش . موش کثیف . میثم مطیعی . میرسلیم . میش . ناامیدی . نابودی اسرائیل . ناگفته ها . ناموس . ناکولا باسلی ناکولا . نتایج . نجس . نرم افزار اندروید سلام . نسل کشی . نظارت . نظام . نظام دوحزبی . نفقه . نفوذ . نقد . نقض غرض . نگاه حرام . نماز . نمایش ضعف . گدا . گرانی . گرسنه . گرگ . گروهک تروریستی النصره . قسمت . قطعنامه . قفل . قهرمان . لطیفه . لعنت . لیبرال . مادر . مادی گرایی . مارقین . مال . فلسفه . فیس بوک . فیسبوک . فیلم جنایات . فرهنگ برهنگی . فرهنگ غلط . فرهنگ وبگردی . فروتنی . فریب . فساد . قالیباف . قبح شکنی .
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<