سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را احراز نکند، مگر کسی که درس خود را ادامه دهد . [امام علی علیه السلام]

مسلمان نوشته ها


سال فرهنگ است. بزرگترین مانع بر سر راه کار فرهنگی به نظر شما چیست؟ کمبود بودجه، تنبلی متولیان، نقص برنامه ریزی، ...

خیر. به نظر من بزرگترین مانع سد راه کار فرهنگی «تکبر» است. چرا؟ چون اگر کسی تکبر داشته باشد، اصلا راه ورودی به خود را بسته است. هیچ حرفی و حرف هیچ کسی به گوش او نمی رود. کار فرهنگی در مورد چنین کسی مثل تلاشی است برای فروکردن میخ آهنی در سنگ! کاملا مصداق فرد صم بکم عمی است؛ خودش خودش را به کری، کوری و گنگی زده است. آن اولین گناهی که در کل عالم اتفاق افتاد و توسط یک انسان هم نبود، تکبر بود: ابی و استکبر. شخص متکبر، یک بادکنک بزرگ از خود درست می کند بعد دور آن بادکنک را بتون ریزی می کند که هیچ موجودی نتواند وارد شود. 

پس ترویج تواضع، برداشتن یکی از مهم ترین موانع برای هر گونه امر فرهنگی است. وقتی ظرف دل فرد آماده و پذیرای سخن ناب هدایت شد، حال باید او را از شیر گوارای کلام خدا سیراب کرد. مثلا همین امر به معروف، از مهمترین لوازمش تواضع است. فرد متکبر است که چهارشانه جلوی امر به معروف و نهی از منکر قد علم می کند. چون نمی تواند باور کند ممکن است شاید احتمالا کار غلطی هم انجام دهد!

حال ما در فکر روش های ترویج تواضع هستیم. به شما به چه روش هایی می توان این روحیه را گسترش داد؟

مخاطبان عزیزی که این متن را مطالعه می کنید؛ اگر در این مورد نظر بدهید ممنون می شویم.



::: جمعه 93/2/19::: ساعت 10:30 صبح


به طرف می گم: چرا ازدواج نمی کنی؟ 

جواب می ده: آدم عاقل به خاطر یک لیوان شیر نمیره کارخانه شیر رو بخره!!

لطفا کمی روی این لطیفه دقت کنید: 1- چه تفکری باعث شده فردی چنین سخنی بگه؟ (اگر بگوییم که حتما منظور داشته و این جمله لقلقه زبانش نبوده) 2- چه شرایط اجتماعی باعث شده فرد چنین سخنی بگه؟

تحلیل ما:

قطعا دو دسته عواملی که گفته شد، در چنین پاسخی از یک جوان که مجرد است و نیاز فوری به ازدواج دارد موثر است:

1- عوامل تفکری: یک تفکر چقدر باید مادی باشد که ازدواج کردن را خریدن یک مجموعه پردردسر و پرخرج و گران تلقی کند؛ مجموعه ای که اگر چه خواسته او (همان شیر) را به قدر کافی اجابت می کند، اما مملو از سختی، رنج و مشقت هم هست. تمام سرمایه انسان را نیز تلف می کند. عمری هم انسان را درگیر خود می کند و از سایر کارها باز می دارد. این نشان دهنده اوج نگاه مادی به مقوله خانواده و ازدواج است. به طور صریح، این فکر ، انواع گناه روابط نامشروع بین زن و مرد را مشروع و مباح و حلال می شمارد و به بهانه نیاز و سریع ترین و کم هزینه ترین راه برطرف کردن آن، گناه را حلال و تجویز می کند و ازدواج پاک خدا را حرام می شمارد. این فرد احتمالا از نظر شخصیتی فردی بی عرضه و هواپرست است که برای اینکه کار زشت و روابط نامشروع خود را توجیه کرده و مشروعیت بخشد، چنین مغالطه ای در سخن می کند. احتمالا این فرد، تنوع طلب نیز هست و دوست دارد هر روز از نمونه ای شیر تغذیه کند و هرگز دوست ندارد به یک مدل محدود شود. و برای این حس طغیان کرده خود، سعی می کند توجیهی فریب آلود برای آن پیدا کند.

2- عوامل اجتماعی: چه بلایی بر سر سنت حسنه ازدواج در جامعه ما آمده است که فردی باید چنین جمله سخیفی بگوید؟ مگر چقدر ازدواج گران شده است؟ باید اعتراف کرد که بسیار زیاد. بسیار بیشتر از آن حدی که فکرش را بکنیم. مهریه ها آن قدر بالا رفته که فرد هنگام ازدواج تصور می کند که دارد مبلغ قیمت دختر را پرداخت می کند و او را به قیمت گزاف سکه های طلا می خرد. همانند خرید و فروش برده ها!! در این قضیه هم مقصر عروس و دامادها هستند و هم خانواده ها که اسیر افکار متحجرانه و رسم و رسوم زده خود هستند. زندگی کردن به قدری در جامعه به امری گران تبدیل شده که امکان فکر کردن به یک زندگی سطح متوسط برای بسیاری از افراد، جز رویای نیمه شب چیزی نیست. سطح توقع دخترها و پسرها از یک زندگی برای شروع، چنان بالا رفته که با سالها کارکردن شرافتمندانه نیز نمی توان به آن آرزو نائل آمد. چرا باید زندگی ساده جای خود را به زندگی لوکس دهد؟ چرا باید جهیزیه ها این قدر سنگین شود که فرهنگ اشرافی گری و لوکس نشینی بر ما حاکم گردد؟ چرا باید هرگز فکر نکنیم که خود ما داریم چه بلایی سر جامعه خود می آوریم؟ هیچ می دانیم، با دست خود داریم کاری می کنیم که برای جوانان، رابطه نامشروع که حرام ترین حرام های خداوند است و هیچ دین و مذهب و آیینی این کار زشت را نمی پذیرد، حلال جلوه کند؟ هیچ می دانیم خودمان داریم جوانانمان را به سمت گناه سوق می دهیم؟

کاش می دانستیم و کاری می کردیم

از طرف دیگر، نهادهای حکومتی هم در این قضیه مسئولند. چرا مساله ساده ای مثل مسکن، باید این قدر گران شود که تبدیل به رویای بسیاری از جوانان گردد؟ چرا باید اشتغال برای جوانان مرد این قدر کم باشد که نتوانند و رویشان نشود و خجالت بکشند به خواستگاری دختران روند؟ 

واقعا چرا؟؟؟!!!

کاش دیگر روزی برسد که دیگر هیچ کس این جمله پست و سخیف و مملو از انحراف را تکرار نکند.



::: یکشنبه 93/2/14::: ساعت 5:23 عصر


سال اقتصاد و فرهنگ باشه

سوخت هم گرون بشه

در عین حال....

ماشین های تک سرنشین  هم توی خیابونا زیاد باشه!

اصلا میشه؟! ....حالا که شده و چه بدجورم شده!

آیا این یک معمای چند مجهولیه؟ خب واقعا چرا ما این طوری هستیم؟ واقعّاااا

نخیر...این یعنی اینکه ما در مصرف، بی بند و باریم!

فکر کنم باید همین روزا یک پلیس جدید تشکیل بشه به نام پلیس اسراف!

به هر کس هم می گی، چندتا جواب بیشتر نمی شنوی:

 1- دیگران خیلی بی بندوبارترند! (بدون شرح! همون «چی بگم والا» ی خودمون)

 2- باید فرهنگ سازی بشه!!! (یعنی منظور خودشه که فرهنگ نداره ها! مثل اینکه یکی لم بده گوشه خونه بگه: باید مسئولین فرهنگی بیان روی من کار فرهنگی کنن! ماساژ که نیست عزیزم. باید هر کسی از خودش شروع کنه!)

 3- بگذار راحت باشیم حالشو ببریم (همین «حال بردن»ه ما رو بیچاره و وابسته کرده اخوی. فردا که خارج ما رو بیشتر تحریم کنه، چون مصرف گرا و وابسته ایم، اجناس رو باید بخری به سه برابر قیمت. اون وقت هم حالشو می بری؟؟!)

خدایا از تو مسالت داریم، قدرت یک استدلال دو دو تا چهارتا به این جماعت عطا بفرما!



::: جمعه 93/2/12::: ساعت 12:24 عصر


*با اذن فرمانده،دلداده ی رزمیم       در جبهه ی شامات،آماده ی رزمیم

ما با خمینی عهد و پیمان وفا بستیم    ما پیرو راه شهیدان بوده و هستیم

ما با ولایت پشت استکبار بشکستیم

ما یار مظلومانیم                                             در مکتب قرآنیم

با یاری آلُ الله                                               پیروز هر میدانیم

لبَیکَ یا ثارَالله…

*از چنگ استکبار،آن بی حیای شوم         باید شود آزاد،سوریه ی مظلوم

یا رب به حقّ حضرت زینب عنایت کن  مارا تو اهل بندگی،اهل سعادت کن

از راهیان راه ایثار و شهادت کن

در راه حق می مانیم                                        شعر وفا میخوانیم

با یاری آلُ الله                                               پیروز هر میدانیم

لبَیکَ یا ثارَالله…

*ما جملگی هستیم،فرزند عاشورا              از نسل مُغنیه،از نسل همت ها

ما که به عشق آل پیغمبر گرفتاریم    در راه اسلام،هر بلا بر جان خریداریم

با یا حسین و یا ابالفضل مرد پیکاریم

از لشگر شیرانیم                                           ما گوش بر فرمانیم

با یاری آلُ الله                                               پیروز هر میدانیم

لبَیکَ یا ثارَالله…

Syria will become clear from Terrorists and Takfirys (vahhabees) like “Alnusrah” and “Daaish” (god willing). These tow terrorist groups are NOT Muslims.Because they kill other Muslims. They are not Sunni Nor shia. Sunnis are shias Brothers and have peaceful thinking.  



::: جمعه 93/2/12::: ساعت 11:53 صبح


War between Iran and Isreal

fracture and defeat of Isreal

Recapture of palestine...

 

 

 

 



::: چهارشنبه 93/2/10::: ساعت 12:36 صبح


ای دشمن دون هستم ایرانی
ما را ز سر بریده می ترسانی؟!!

کی نوبت جنگ میرسه بر ما هم
با بودن قاسم سلیمانی

خاک اسرائیل رو به توبره کشیده حاجیمون
امون آمریکا رو بدجور بریده حاجیمون

گفته در وصف کمالش رهبر کشورمون
مثل یک شهید زنده رو سفیده حاجیمون

دانلود کلیپ قاسم سلیمانی




::: چهارشنبه 93/2/10::: ساعت 12:14 صبح


دوره آخر الزمان رسما فرا رسیده است....

 معاویه و ابن زیاد، شمر و یزید و ابن سعد با نام اسلام، خدا و پیغمبر، سر مسلمانان را از تن جدا می کردند. به ناموس آنها تجاوز می کردند و به هیچ کس رحم نمی کردند. شیعه علی علیه السلام بودن سالهای سال، جرم بزرگی بود که استحقاق کشته شدن به فجیع ترین وضع داشت. همین بغض ها نهایتا منجر به ایجاد واقعه عاشورا شد که سر ولی خدا با هفتاد و دو تن از یارانشان، جدا شد و بر بالای نیزه ها رفت....
ما ابتدا خیال می کردیم اینها تنها داستان هایی از زندگی ائمه و اولیای خدا است. 1400 سال پیش اتفاق افتاده و تمام شده است. همیشه برایمان سوال بود که چه فایده ای دارد هر سال همین داستان های واقعی را تکرار می کنیم. هرسال محرم وجود دارد. هر سال سینه زنی های تکراری، با نوحه هایی که فقط آهنگش تغییر می کند اما مضمون همان است و مقتل همان.
اما اما اما.....
وقتی ماجرای سوریه اتفاق افتاد و تکفیری های خون آشام به آنجا ریختند، فهمیدیم خیر. شمرها، ابن زیادها، معاویه ها، و خولی ها هنوز هستند. با همان تفکرات. بلکه شدیدتر و بدتر. به نام اسلام و تکیبر الله اکبر و شعار مقدس لا اله الا الله و محمد رسول الله، بزرگترین و زشت ترین جنایات بشری را انجام می دهند. علیه شیعیان به جرم شیعه بودن. علیه علویون سوریه به جرم اینکه حضرت علی را قبول دارند و با این احتساب مشرکند. این تکفیری های سلفی وهابی، به فتوای آخوندهای کثیف سلفی و مفتی هایی پستی که پول مفت عربستان را در حلقوم شان می ریزند، در کشور بزرگ سوریه با مردمی مسلمان، سر می برند. دسته جمعی جنایت و آدم کشی می کنند، از آن فیلم می گیرند و منتشر می کنند و شعارهای تکبیر و لا اله الا الله به نشانه شادی سر می دهند. ای خدا در آن کمر این گروه بی عقل و تکفیری بزند و ریشه آنها را زودتر برکند. بتی که آنها به نام الله در ذهن خود ساخته اند، هیچ سنخیت و شباهتی با خدای دین اسلام ندارد. آنها خدای وحشی ها و خونخوارها و جانیان بالفطره را می پرستند. اما خدای دین اسلام، خدای انسانهای مهربان، دلسوز و فداکار است. خدای رحمان و رحیم است. «والله یشهد انهم لکاذبون». «و یشهد الله علی ما فی قلبه و هو الد الخصام»
در تاریخ به ما گفته بودند گروه خوارج، دیگران را تکفیر می کردند، مرتکب گناه کبیره را کافر و واجب القتل می دانستند. در عین حال بسیار اهل عبادت بودند و پیشانی های پینه بسته و اکثرا حافظ کل قرآن بودند!! اسلام را خلاصه در جهاد و خشونت می دانستند و خداوند را همواره بر کرسی غضب می نشاندند. خشونت از سرتاپای اینها می ریخت و جنایت به عادت اینها تبدیل شده بود. تا زمانی که حضرت علی ع چشم فتنه خوارج را در آورد و نسل آنها را منقرض کرد. دست آخر هم همین تفکرات کثیف و پست، یعنی تفکر تکفیری، حضرت را به شهادت رساند. 
همیشه به خود می گفتیم: یک چنین گروه جاهل و احمقی که دیگر در تاریخ وجود ندارد. یک گروهی بوده که منقرض شده، با تفکرات پوسیده و غیرمنطقی و حیوانی که فقط از شعارهای دینی استفاده می کند و اسلام، یعنی دین رحمانیت و رحیمیت خداوند را به دین غضب و خشونت و آدم کشی و خونریزی تبدیل کرده اند. تحریف و افترا و بدعت هم عادت اینها بوده. اما هرچه بوده، خداوند لعنتشان کند، اما دیگر تمام شد. دیگر چنین گروهی نخواهد آمد.
اما......وقتی سوریه را دیدیم، فهمیدیم خوارج نه تنها نمرده، بلکه به تازگی در قرن بیست و یک احیا شده است. کثیف ترین و غیرمنطقی ترین تفکرات خارجی گری، روحیه خشکه مقدس های بی عقل که جنایت و قساوت قلب، بیانگر بخش کوچکی از اقدامات خبیث این افراد است.
امروز جنگ ما با جهالت و خشکه مقدسی است. یادمان نرود، همه ائمه ما را به نام اسلام شهید کردند. از حضرت علی که کشته همین جهالت و خشکه مقدسی شد تا بقیه این بزرگواران. 
ما به جنگ تکفیری ها و خشکه مقدس ها خواهیم رفت و شهادت در این راه را افتخار خود خواهیم دانست.
ما فرزندان علی هستیم و به اقتدای ایشان چشم فتنه خارجی گری قرن بیست و یک در سوریه را به فضل الهی کور خواهیم کرد....



::: سه شنبه 93/2/9::: ساعت 10:58 عصر


خاتمی: با تمام قدرت از جمهوریت نظام دفاع می کنم!!

این مثل اینه که یک کسی خودش رو تابع و پیرو قرآن معرفی کنه، بعد بگه: من با تمام قدرت از کلوا و اشربوا حمایت می کنم!! خب این جمهوریت یک اسلامیت هم به نظرم داره، حالا می خواهی محض خالی نبودن عریضه از این هم دفاع کن! مگر این همه مردمی که در فتنه 88 امنیتشان سلب شد، جزء جمهور مردم نبودند که شما این قدر از آشوب گران حمایت می کردی و جامعه رو ناامن کرده بودی. وقتی موسوی لاری که وزیر کشور خودت بود گفت: تقلب 11 میلیونی در نظام انتخاباتی ایران غیرممکن است، باز هم تو در شیپور تقلب فوت کردی! مگر ما نزدیک 1 سال توی تهران رنگ امنیت رو دیدیم؟! هر شب یا اغتشاش بود، یا آتش زدن جایی، یا تظاهرات و سروصدایی و ترافیک سنگینی، یا درگیری نیروی ویژه و...

میشه گفت: تو فقط از شهوت قدرت طلبی خودت با قاطعیت حمایت می کنی. فقط.

 دروغ های امثال خاتمی این قدر شاخ داره که اگه بگه من از ثبات مرزهای کشور ایران هم حمایت می کنم، همه به او می گویند: دروغ می گویی!



::: سه شنبه 93/2/2::: ساعت 2:29 عصر


واقعا خیلی وقیحانه است. مستقیما نیروی تروریست در سوریه پیاده کرده اند، به نام اسلام جلادی می کند. فقط مثل اینکه حواسشان نبوده، اشتباهی لقب آمریکایی از دهانشان در رفته است. نمی دانم با چه مقدار پول و شستشوی مغزی، روی این قاتل حرفه ای کارکرده اند که از دلش یک چنین موجود پستی استخراج کرده اند. 

قبلا ما افشای دست آمریکا را در راه اندازی القاعده و حمایت بی چون و چرا از آن فهمیده بودیم:

"اهداف ومنافع آمریکا: مقابله با اتحاد جماهیر شوروی و انتقام از جنگ ویتنام از جمله اهداف آمریکا در حمایت از القاعده بود، اما هدف مهم دیگر آمریکا از دامن زدن به این جنگ و راه انداختن تشکیلات القاعده دور کردن کانون بحران خاورمیانه از منطقه فلسطین و معرفی افغانستان به عنوان کانون جدید توجهات بود." (رهبران شیعه)

این جلاد کذایی، با نام ابومحمد الامریکی! شناخته شده است که عمدتا در کنار عمر الشیشانی (چچنی!) عکس های مفتضحانه از جنایات خود می گیرند



::: سه شنبه 93/2/2::: ساعت 2:17 عصر


خداوند در قرآن گفته: دزد زن و مرد، دستشان را بعنوان جزای کاری که کرده اند، قطع کنید .

حالا این آیه رو اگر بخواهید تعمیم بدهید به روابط بین المللی چند مصداق جالب پیدا می کند:

1- استثمار: وقتی کشور استثمارگری حمله می کند به کشور دیگر و منابع آن کشور را غارت می کند، در واقع همان دزدی است ولی در شکل وسیع ترش به صورت بین المللی. یعنی دزدی است که در روز روشن از آن طرف دنیا به زور وارد کشوری می شود و هر آنچه از منابع و چیزهای بدردبخور دارد می دزدد و با خود می برد.

2- سرقت مغزها: وقتی تعدادی از اعضای نخبه یا غیر نخبه از کشوری، به هر دلیل، چه تحصیلی و چه شغلی و... به کشور دیگری مهاجرت می کنند، بعد اجازه بازگشت به کشور خودشان به آنها (از طرف کشور مورد مهاجرت) داده نشود. این همان دزدی است اما از نوع دزدیدن آدم. مثل این که کسی مهمانی بیاید خانه شما، شما در را به رویش قفل کنید و در خانه زندانی اش کنید. این نوع دزدی، در قالب خیانت به مهمان و پناهنده است.

3-بلوکه کردن اموال: وقتی کشوری، مال زیادی اعم از طلا، دلار، ملک و املاک و ... در کشوری می خرد و به امانت آن کشور می گذارد. یا در بانک آنها می گذارد، یا در جایی نگهبان برای آن می گذارد، بعد آن کشوری که مال دست او امانت سپرده شده، اموال را مسدود می کند یا بالا می کشد و برای خودش بر می دارد. این همان دزدی است که هم دزدی و هم خیانت در امانت است. کاری که آمریکا با خانه 500 میلیون دلاری ایران در آمریکا کرد دقیقا همین کار بود. در عید امسال (93)، یک منزل بزرگ به همین ارزش را مصادره کرد و بالا کشید. یعنی آمریکا از ایران دزدید. خیلی راحت. مثال بزرگتر بلوکه کردن 4 میلیارد دلار دارایی های ایران در آمریکا است که آمریکا گفته آنها را پس نمی دهم. یعنی اموالتان را می دزدم. مگر اینکه به من باج دهید. یعنی ایران را مجبور می کند برای اینکه اموال خودش که متعلق به خود اوست را پس بگیرد، به این دزد بزرگ، باج و امتیاز بدهد. چقدر به انسان زور می آید؟

جالب است، این چیزی که به عنوان «تحریم» مرسوم است، از مصادیق مهم آن بلوکه اموال کشور مورد تحریم است. یعنی دزدی اموالش! تصور کنید: دهها نفر از بزرگان کشورهای اروپایی و آمریکایی در یک جلسه بنشینند، بعد با هم توافق کنند که از فلان کشور مال بدزدند! یعنی اینها دزدهای کله گنده دنیا هستند نه سیاست مداران آن!

 

حال دقت کردید که می گویند دنیا را فساد فرا گرفته یعنی چه طوری؟ (ظهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی الناس)



::: سه شنبه 93/1/26::: ساعت 2:52 عصر

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 36
بازدید دیروز: 49
کل بازدید :642624
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<

دانشجویی گمنام. بیایید مسلمانی کنیم: «هر چه هست از قامت ناساز بی اندام ماست/ ورنه تشریف تو بر بالای کس کوتاه نیست». طنز هم می نویسم اما: «طنز من هزل نیست، تعلیم است» از نظرات شما هم استفاده می کنم: «هرکه خواهد گو بیا و هرچه خواهد گو بگو/ کبر و ناز و حاجب و دربان بدین درگاه نیست»
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
طنز[31] . آمریکا[20] . ازدواج[18] . خانواده[14] . فرهنگ[14] . داعش[12] . بدحجابی[12] . حجاب[10] . روحانی[9] . جنایت[8] . تکفیری[7] . اسرائیل[7] . برهنگی[6] . تهاجم فرهنگی[6] . بی حجابی[6] . جنگ نرم[6] . ساپورت[6] . غرب[6] . مذاکره[6] . ماهواره[5] . سلفی[5] . سوریه[5] . شبهه[5] . اشتغال زنان[5] . اسلام[4] . اقتصاد[4] . ایران[4] . اشتغال[4] . بی عفتی[4] . تحریم[4] . توهین[4] . صهیونیسم[4] . شعر[4] . مستهجن[4] . قرآن[4] . گناه[3] . فطرت[3] . فیلم موهن[3] . لختی[3] . وحشی[3] . شوهر[3] . شیطان[3] . شهادت[3] . ظلم[3] . عجیب[3] . عراق[3] . زنان[3] . ذلت[3] . دعا[3] . تهدید[3] . تروریسم[3] . دفاع مقدس[3] . جمهوری اسلامی[3] . جنگ[3] . جک[3] . حماقت[3] . انتقاد[3] . انحراف[3] . انتخابات[3] . برجام[3] . بی غیرتی[3] . اسراف[3] . اخلاق[3] . ISIS[3] . وهابیت[3] . وعده[2] . وهابی[2] . یهود[2] . کار فرهنگی[2] . مالیات[2] . Daesh[2] . Wahhabi[2] . استخدام[2] . استکبار[2] . استکبار ستیزی[2] . اروپا[2] . اربعین[2] . terror[2] . takfiri[2] . اختلاس[2] . انصاف[2] . اسلام هراسی[2] . امام حسین[2] . حامد زمانی[2] . حقوق بشر[2] . جنگ تحمیلی[2] . دروغ[2] . دزدی[2] . داستان[2] . خاطره[2] . خواب[2] . خدا[2] . پیروزی[2] . تجاوز[2] . تروریست[2] . بی حیایی[2] . پول[2] . تقوا[2] . تهمت[2] . تکان دهنده[2] . جرم[2] . دشمن اصلی[2] . رسانه[2] . رهبری[2] . روسپی[2] . سربازی[2] . سیاست[2] . زن[2] . سوال[2] . سیاسی[2] . شلوار[2] . صهیونیست[2] . عربستان[2] . غزه[2] . شبیخون فرهنگی[2] . شیعه[2] . شکست[2] . شهید مطهری[2] . شغل[2] . ورزش[2] . هسته ای[2] . نهی از منکر[2] . کاریکاتور[2] . مصرف گرایی[2] . مداحی[2] . گروهک تروریستی داعش[2] . مرگ بر آمریکا[2] . فلسطین[2] . قیامت[2] . قالتاق[2] . قالیباف . قبح شکنی . قبر . قتل . قدرت . قسمت . قطعنامه . قفل . قهرمان . گدا . گرانی . گرسنه . گرگ . گروهک تروریستی النصره . گناه کبیره . گنهکاران . گوسفند . گوگل کروم . لباس نامرئی . فلسفه . فیس بوک . فیسبوک . فیلم جنایات . قاتل . قاسم سلیمانی . فقه . فقیر . غربال . غربی ها . غریب . فرهنگ برهنگی . فرهنگ غلط . فرهنگ وبگردی . فروتنی . فریب . فساد . مرگ ناگهانی . مزدور . مسابقه . مسافر . گریه . گفتمان . مذهبی . مرد . مستکبرین . مسخره . مسلمان . مسلمانی . مسیحیان . مسکن . مشاجره . مشروعیت . مشکل . مشکل جامعه . مصاحبه . مدارا . مدافعان حرم . مدرنیته . مبارزه . مجلس خبرگان . مجوزها . محکومیت جنایات در جهان اسلام . مد . لطیفه . لعنت . لیبرال . مادر . مادی گرایی . مارقین . مال . مضحک . مطهری . معراج السعادة . معنی . مغالطه . مقبولیت . مقدسات . مقصر . ملوک الطوایفی . ملیت . ملک عبدالله . من زئوس هستم . مناظره . مناظره اول . منافق . منطق رأی . مهدوی کنی . مهریه کم . موسوی . موش . موش کثیف . میثم مطیعی . میرسلیم . میش . ناامیدی . نابودی اسرائیل . ناگفته ها . ناموس . ناکولا باسلی ناکولا . نتایج . نجس . نرم افزار اندروید سلام . نسل کشی . نظارت . نظام . نظام دوحزبی . نفقه . نفوذ . نقد . نقض غرض . نگاه حرام . نماز . نمایش ضعف . کاغذبازی . کافر . کالج حقوق . کامنت . کانال تلگرام . کاندید . کدخدا . کشتار . کشور . کلام بزرگان . کلاهبرداری . کلاهک اتمی آمریکا . کلیپ . کلیپ تصویری . کم فروشی . کمال . کماندو . کنیز . کودک . کوروش . کید ظالمان . نواب صفوی . نوجوان . نیرنگ . نکات مهم . هاروارد . هدف زندگی . هرزه گویی . هلاکت تروریست ها . همسرخواهی . هیلاری کلینتون . وابستگی . واتساپ . وبلاگ نویس . ورزش بانوان . وزیر امور خارجه . وطن پرستی . شلاق . شعر داعش . شوخی . شوهرخواهی . شکل عجیب دارت . شکنجه . صلح . شیعه لندنی . شیطان بزرگ . شبکه اجتماعی ایرانی . شبکه اجتماعی سلام . شبکه های اجتماعی . شجاعت . شراب خواری . شرایط رهبری . شعار سال 1396 . شهر هرت . شهوت . شهید . شهید آوینی .
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<