• وبلاگ : مسلمان نوشته ها
  • يادداشت : ماليات دهي در آمريکا چطور است؟
  • نظرات : 0 خصوصي ، 4 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ح.ص 
    همين مونده اقايون بيان خمس و زکات و ... هم زوري از ملت بگيرن تا به حقوق هاي چند ده ميلونيشون چند تا صفر اظافه بشه!!!

    بنده به وسع خودم اگه محتاجي ببينم کمکش ميکنم
    ولي يه قرون پول زور (خمس - زکات و...) به کسي نميدم
    + وارسته 
    عجب! ما که بايدهم ماليات بدهيم هم خمس هم زکات هم ماليات بر ارزش افزوده هم صندوق صدقات وامداد هم ......... . پيدا کنيد پرتقال فروش را؟
    پاسخ

    حرفت را قبول دارم. اين بخاطر اين هست که در کشور ما هنوز همه قوانين اسلامي، به قوانين حکومتي تبديل نشده اند! نظام اقتصادي ما متاسفانه هنوز اسلامي نيست. متاسفانه هنوز داريم از نظام اقتصادي غربي پيروي مي کنيم. وقتي درست شود، آن وقت به راحتي خمس و زکات را مي دهيم، باز هم پول اضافي مي آوريم. نکته مهم: در کشور ما کداميک از اينهايي که فرموديد اجباري است؟ فقط ماليات. در کشورهاي غربي هم ماليات اجباري است اما به صورت کاملا سرسام آور. 4درصد يک ماشين در سال، مي شود سالانه هشتصدهزار تومان براي يک پرايد!!! حالا شما بگو اصلا مزدا3. باز هم درصد بالايي است! التبه منهاي بيمه و... . در واقع اقتصاد دنيا نمي گويد خمس بدهيد، اما دارد چندبرابر آن را از مردم مي گيرد و به اين نتيجه رسيده که براي تقويت دولت، به اين قانون نياز است. سوا از اينکه اين کار درست است يا درست نيست (که به نظر ما تا حدي ظالمانه است) اگر در کشور ما خمس، حکومتي گردد و همه مردم هم پرداخت مي کردند، شايد ديگر نيازي به اخذ ماليات نبود و بودجه ها هم تامين مي شد. قانون اسلام هم روي زمين نمي ماند. تورمي هم که ناشي از پول هاي تزريق شده به پروژه هاي پرسود است، از بين مي رفت. بخشي از عدالت نيز يقينا اجرا مي شد. اما در کشور ما خمس اختياري است و به دولت هم نمي رسد. شايدبايد الگوي جديدي طراحي کرد. البته مباحث اقتصادي ريزه کاري هاي بسيار زيادي دارد که در اندازه دانش ما نيست. اما يقين داريم اقتصاد اسلامي، عدالت و پيشرفت را توامان خواهد داشت. به اميد روزي که اقتصاد کشور کاملا اجرايي گردد. ان شاء الله.
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ جمعه 93 تير 27 نوشته شما با عنوان ماليات آمريکايي برگزيده شده و در جايگاه پيوندها در مجله پارسي نامه قرار گرفته است. دبير تحريريه ي اين انتخاب رهگذرم، دل نبند.... و دبير سرويس آن محمد صادق خدايي بوده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    شما هم موفق و مويد باشيد
    اللهم صل علي محمد و آل محمد پيامبر اکرم(ص):‌ «هر کس شب قدر را احيا بدارد تا سال بعدي عذاب از او برداشته مي­شود» التماس دعا